Blog | Leoprinting

Groeipapier laat elke relatie opbloeien

Written by Dianne | Aug 10, 2022 1:35:44 PM
Ben je op zoek naar een unieke manier voor het aankondigen van een evenement, of wil je klanten op een originele manier bedanken voor hun aankoop? Groeipapier geeft kleur aan promotie. Want hoe breng je een boodschap nu beter over dan met bloemen?! Plant het zaadje en laat relaties opbloeien. Stop jouw zoektocht naar een duurzame manier van opvallen en zeg het met bloemen. Groeipapier, daar wordt iedereen blij van!

 

Wat is groeipapier?

Groeipapier is de perfecte duurzame oplossing voor het bedrukken van flyers, visitekaartjes, uitnodigingen, wenskaarten, maar ook product of kleding labels, verpakkingen, deurhangers, polsbandjes en onderzetters. Het papier is gemaakt van gerecycled materiaal, zoals oude kranten en katoenresten. Voor dit papier hoeft dus geen boom te sneuvelen. Maar, er is meer. In het papier zijn bloemzaadjes verwerkt. Zo wordt een bedankje of een zakelijke boodschap direct ook een cadeautje voor de tuin. De ontvanger stopt het papier in de aarde of potgrond en zal snel worden getrakteerd op een fleurige en geurige traktatie! Groeipapier is verkrijgbaar in (bijna) alle soorten en maten. Producten van groeipapier kunnen worden samengesteld met verschillende bloemzaden en gepersonaliseerd worden met jouw logo of een pakkende boodschap.
 

De voordelen van groeipapier

Wie denkt aan duurzame promotie – geheel in de huisstijl van jouw bedrijf, product of evenement – kan eigenlijk niet om groeipapier heen. Groeipapier kent alleen maar voordelen. Het gerecyclede papier is namelijk ook volledig biologisch afbreekbaar. Perfect dus wanneer jij groen en kleurrijk wilt opvallen met jouw bedrijf. De ontvanger ‘plant’ het papier en zo geef kleur aan jouw promotie. Met groeipapier maak je als bedrijf een goed groen gebaar, dat door iedereen gewaardeerd wordt!
 

Van bedankje tot strategische keuze

Groeipapier kan op allerlei manieren een mooie toevoeging zijn op jouw marketing strategie. Voor het creëren van (milieu)bewustzijn, om extra op te vallen bij publiek of om bestaande klanten te bedanken. Wat het doel ook is, groeipapier is een uitstekend middel om duurzaam op te vallen.

  • Extra aandacht voor e-commerce klanten

Hoe breng je de unieke sfeer en beleving van een fysieke winkel over via een webshop? Met een kaart van groeipapier! Rivièra Maison wilde graag alle online klanten op een leuke manier bedanken voor de bestelling. Uiteraard geheel in de duurzame en verantwoorde stijl van ‘feel good’ en ‘thuis’ van de interieurspecialist. Bekijk de project case.

 

  • Duurzame kaart in lijn met de merkidentiteit

Een kaart van groeipapier kan naast een fleurig bedankje, ook een praktische toevoeging voor een webshop zijn. Zo benut het bedrijf Phia de kaart van groeipapier om klanten aan te sporen om ervaringen met het bedrijf te delen. Ook is een QR-code afgedrukt op het groeipapier; wie deze code scant ontvangt een extra online attentie in de vorm van een gratis e-book. De keuze voor lavendelzaadjes met de lila kleur is voor het bedrijf een bewuste – de attentie is volledig in lijn met de Phia-identiteit en -huisstijl. Bekijk de project case.
 
  • Boekenlegger als toepasselijk relatiegeschenk

Clavis Uitgeverij was op zoek naar een toepasselijk relatiegeschenk om boekhandels bedanken voor het afnemen van boeken. ''Helemaal in lijn met onze producten, hebben we op advies van Leoprinting gekozen voor een boekenlegger van groeipapier.” zegt Laura van Clavis Uitgeverij. Het passende bedankje werd voorzien van een full-colour personalisatie. Bekijk de project case.
 
 
  • Flyer voor opvallende promotie

Om het Berlin International Film Festival te promoten koos de organisatie voor een originele, duurzame flyer van groeipapier die werd verspreid tijdens het filmfestival in Cannes. Bekijk de project case.
 
  • Visitekaartjes voor het creëren van (milieu)bewustzijn

Bavarian Botanist, een Duitse producent van biologische voeding en dranken was op zoek naar milieuvriendelijke visitekaartjes die de ecologische missie van het bedrijf in woord en gebaar waarmaakt. Het bedrijf koos voor businesscards van volledig eco-groeipapier met muntzaden. Bewust, verrassend, geheel in lijn met het nieuwe merk en product en een echte aandachtstrekker. “Een belangrijk doel voor ons bedrijf is bewustzijn creëren”, zegt David Hess, Managing Director van Bavarian Botanist. “De visitekaartjes zijn een duurzame manier van promotie, die ook nog eens bijdraagt aan ecologisch verantwoord ondernemen.” Bekijk de project case.
 

Hoe werkt groeipapier?

Heb je geen groene vingers? Geen probleem. Het enige wat je hoeft te doen is een aantal eenvoudige stappen doorlopen en de zaden van hoge kwaliteit doen de rest.
 

Groeipapier in een pot:

Stap 1: Laat het groeipapier 72 uur weken in een schaaltje water.
Stap 2: Plant je groeipapier in een pot? Vul de pot voor 2/3 met gecomposteerde potgrond. Bedek het papier met een klein laagje aarde.
Stap 3: Geef groeipapier regelmatig water en zorg ervoor dat het papier altijd vochtig is.
Stap 4: Let it grow! Binnen vier tot acht weken (afhankelijk van de temperatuur en omgeving) ontkiemen jouw bloemen.
 

 

Groeipapier in de tuin:

Stap 1: In de lente of aan het begin van de zomer kun je groeipapier in de tuin uitstrooien. Kies voor een zonnige plek, plant de zaden in aarde en bedek het groeipapier met een laagje aarde.
Stap 2: Houd de aarde tot het moment van ontkiemen vochtig, geef dus regelmatig water.
Stap 3: Wanneer de planten en bloemen stevig voldoende zijn, geef je het groeipapier water wanneer nodig.

Let op: groeipapier heeft vaak een mix van bloemenzaden. Bloemen hebben elk een eigen groei- en bloeimoment, de zaden moeten dus op het juiste moment gezaaid worden. Zo heb je het hele bloeiseizoen plezier van dit kleurrijke cadeautje.
 

Zo geef kleur aan jouw promotie

Ben jij op zoek naar een milieuvriendelijke manier van zakelijk opvallen? Of wil je een betrokken duurzame boodschap delen met bezoekers, collega’s of relaties? Zeg het met groeipapier! Groeipapier bedrukken met jouw zakelijke boodschap, bedrijfslogo of ter promotie van een evenement of product kan op alle mogelijke manieren. Van folders tot bloeikaarten en van onderzetters tot kledinglabels. Hoe jij jouw boodschap ook tot bloei wil laten brengen, met groeipapier maak je de wereld én die van jouw relaties nét een stukje duurzamer en mooier.