De communicatiedrager: de rots in de branding

11/ 03/2016 Leoprinting Leoprinting

Coca-Cola

Coca-Cola, één van 's werelds sterkste merken, is bedacht in 1886 door de apotheker John Pemberton.
Het idee om het vocht Coca-Cola te noemen komt van Pembertons zakenpartner Frank Robinson. De zwierige letters op de verpakking zijn ook van hem.
Coca-Cola is in de meeste landen ter wereld te koop (alleen in Noord-Korea niet). Overal past de producent zijn marketingstrategieën met grote volhardendheid toe. Dit heeft ervoor gezorgd dat het product vaak gezien wordt als het symbool van de Verenigde Staten, zowel als belichaming van de American Dream. Er zijn weinig mensen op aarde die niet weten wat Coca Cola is.

Brand management

Brand management, is het toepassen van marketingactiviteiten rondom een ‘brand’. Oftewel, alle acties die erop gericht zijn om je merk of naam gedifferentieerd te positioneren in de markt waarmee consumenten zich willen en kunnen identificeren.

De merken die de hoofdprijs hebben gewonnen zijn o.a. Coca-Cola, Aspirine, Google, Photoshop, Skype, Luxaflex en dichter bij huis: Chocomel. Deze merken zijn soortnamen geworden!

Een van de meest opvallende quote uit de video hieronder is die van “Brands, they mean what you say they mean”. Oftewel, de invloed van consumenten op merken en hun identiteit wordt nu en in de toekomst in grote mate beïnvloed door “jij en ik”.

https://youtu.be/JKIAOZZritk

Drukwerk blijft!

Er wordt steeds meer digitaal gecommuniceerd: snel en handig! Het heeft één nadeel: het is vluchtig... De boodschap is snel verdwenen in de enorme communicatie stroom die wij elke dag moeten verwerken.

Het voordeel van drukwerk is dat het fysiek aanwezig is. Denk maar eens aan een bedrukte kubusblok met uw merknaam op uw klant z'n bureaublad. Weken lang staat zo'n blok daar om op te vallen.

Leoprinting heeft aansprekende communicatiedragers waaruit u kan kiezen. Onze studio helpt u met het ontwerp en wij hebben eventueel handige templates waarop u een ontwerp kan (laten) maken.

Onze communicatiedragers zijn o.a. handige en aantrekkelijke objecten voor op het bureau. Een bijkomend positief aspect is dat uw klant het cadeau heeft gekregen... , wie is nu niet blij met een cadeautje?

De producten van Leoprinting lenen zich uitermate voor branding. Ter inspiratie hebben wij veel voorbeelden daarvan op onze website bij Projecten staan.

Nike Project 2

Jagermeister

Leoprinting: Creatie, Communicatie, Oplossing: laat u inspireren!